Praha se stává čím dál atraktivnějším místem pro luxusní značky. Podle nejnovější studie realitně-poradenské společnosti Cushman & Wakefield s názvem European Luxury Retail 2025 bylo v roce 2024 otevřeno 83 nových luxusních obchodů na 20 prestižních nákupních třídách v Evropě. Mezi nejvýznamnější destinace patří i pražská Pařížská ulice, která přivítala pět nových obchodů a v roce 2025 očekává další rozšíření.
Praha – centrum luxusního nakupování
Pařížská ulice v Praze je dnes nejprestižnější nákupní ulicí ve střední a východní Evropě. Na její adrese se nachází více než padesát butiků světových značek, jako jsou Louis Vuitton, Gucci, Prada, Chanel, Celine, Bulgari, Tiffany & Co. a mnoho dalších. Většina z nich zde má své vlajkové prodejny, což potvrzuje důležitost Prahy na mapě luxusního maloobchodu. V loňském roce se v této lokalitě otevřelo pět nových luxusních obchodů, jako jsou Patrizia Pepe na Pařížské 21, The Brands na Maiselově ulici, Le Labo a The Ingredients na Vězeňské ulici a první český butik Tudor na Staroměstském náměstí. A pro letošní rok je plánováno další rozšíření, včetně nového obchodu Cartier.
Nové investice a rozšíření luxusních prostor
Kromě Pařížské ulice se luxusní segment v Praze rozrůstá i na dalších adresách. Balmain Hair Couture otevřel butik na Dlouhé ulici a do roku 2025 by měly být dokončeny dva významné developerské projekty. Nový Fairmont Golden Prague, který vzniká rekonstrukcí bývalého hotelu InterContinental, přinese sedm nových obchodů s maloobchodní plochou dvanáct set metrů čtverečních a Projekt Pařížská 25 od společnosti Kaprain Real Estate, který rozšíří nabídku o další tisícovku metrů maloobchodní plochy a devatenáct luxusních bytů v horních patrech. Mezi další očekávané značky v Praze patří debuty šperkařských domů Grenardi, Pasquale Bruni a Damiani, vlajkový butik Max Mara a umělecká galerie Kodl Contemporary.
Luxusní trh v Evropě: stabilní růst a vysoké nájemné
Podle studie společnosti Cushman & Wakefield segment luxusní módy a doplňků tvořil čtyřicet jedna z celkových osmdesáti tří nově otevřených obchodů v roce 2024. Luxusní šperky a hodinky zaznamenaly nárůst z jedenadvaceti nových obchodů v roce 2023 na dvacet šest v roce 2024. Maloobchodní giganti LVMH, Richemont a Kering, společně stojí za více než třetinou všech nových butiků.
Neobsazenost maloobchodních prostor na klíčových třídách v Evropě se neustále snižuje. Na sedmnáct z dvaceti nejdůležitějších nákupních ulic klesla pod pět procent, přičemž šest z nich nemá žádné volné prostory. Vysoká poptávka vedla k růstu nájemného na prémiových adresách a některé ulice, například milánská Via Montenapoleone, dosáhly rekordních úrovní nájemného a staly se nejdražšími nákupními destinacemi světa.
Praha jako evropský hráč v luxusním segmentu
Pařížská ulice v Praze si udržuje svůj prestižní status díky trvalé atraktivitě pro globální luxusní značky. S nulovou neobsazeností obchodních prostor na konci roku 2024 a dalším očekávaným rozšířením nabídky v roce 2025 se Praha pevně etablovala mezi nejvýznamnější evropská města luxusního maloobchodu. „Příchod renomovaných značek do Fairmont Golden Prague znamená novou kapitolu pro luxusní maloobchod v Praze a upevňuje její pozici na globální úrovni. Rok 2025 bude nejsilnějším rokem pro luxusní retail v České republice,“ říká Marjan Gigov, specialista pronájmu luxusních maloobchodních prostor v Cushman & Wakefield.

